1 BLOG 2 LANGUAGES 3 OBSESSIONS
Carassia's bilingual blog about unique handmade wire and gemstone jewelry, fancy goldfish & jade
Carassias zweisprachiges Blog über handgearbeiteten Designschmuck, Goldfische im Aquarium, und Jade

Friday, May 14, 2010

Do I need a Blog? - Brauche ich wirklich ein Blog?

Good morning, good evening, G'day, wherever you may be, dear friends, followers and random visitors!
Hallo, Guten Abend, Tach auch, Servus, Moin, oder wie auch immer - willkommen in meinem Blog, liebe Freunde und Zufallsleser!

I have been struggling with the idea of getting a blog of my own for some time now, and decided to give it a try eventually. Hey, if everybody has one (or so it seems) - why not me, too?
Scheinbar hat ja heute fast jeder ein Blog. Also hab ich mich nach langem Hin und Her entschlossen, es auch mal zu versuchen.


I have some interests to share: be it my first hobby, Fancy Goldfish, and some other aquatic creatures I take care of in our dozen tanks;
Vielleicht interessiert sich ja jemand für meine Lieblingstätigkeiten und Ansichten: Da wären erst mal meine (Hochzucht-) Goldfische und andere Wasserbewohner, die ich in einem guten Dutzend Behältern pflege;






Or my other obsession: Designing and creating unique jewelry, with wire and precious gems from all over the world.
Und meine andere Leidenschaft: Das Entwerfen und Fertigen von einmaligen, originellen Schmuckstücken. Ich wende meist eine alte Technik in neuem Gewand an und flechte, winde und webe Silber- und andere Drähte, um Edelsteine aus aller Welt OHNE LÖTEN zu fassen. Schaut es euch einfach mal an.





Sometimes I stumble upon some funny, weird, or otherwise interesting sites in the endless realms of the internet. Here I can share them, too!
Wenn ich bei meinen Bemühungen, das Internet leer zu lesen, auf etwas Lustiges, Originelles oder sonstwie Sehenswertes stoße, kann ich auch das hier mit euch teilen!

Check this out, if you love well drawn comics and fantastic worlds!
godseeker

Bye for now,
Tschüs, Ciao und gute Nacht

7 comments:

  1. What a lovely bunch of pics.
    And so well written in both languages.
    Light and Love to you

    ReplyDelete
  2. Love your jewelry and your fish! :-)))

    ReplyDelete
  3. As my first try did not work... i try again... I like it very much! It is the bilingual thing you see, and the stuff about jewellery and jade in particular. And fish :D

    ReplyDelete
  4. You are so worldly! Love your fishies! I'll show my granddaughter tomorrow - she loves them - has quite a few herself!
    Of course, the jewelry is kinda nice, too! :^D

    ReplyDelete
  5. Looking forward to reading your fishy and jewellery tales!

    ReplyDelete
  6. Thank you all for liking it so far! I'll be working hard to feed this "new baby" regularly and improve its looks a bit, too ;-)

    ReplyDelete